WAKACJE Z TYGRYSKAMI 2022
Wakacje – czas oczekiwany zarówno przez dzieci, jak i dorosłych. Jednak bez znajomości podstawowych zasad bezpieczeństwa nie zawsze kończą się szczęśliwie. By ustrzec naszych przedszkolaków przed wszelkimi niebezpieczeństwami, przygotowane zostały zajęcia, których celem jest wprowadzenie dzieci w beztroski czas wakacji z uniknięciem wszelkich niebezpieczeństw. Zajęcia te mają za zadanie przygotować dzieci do bezpiecznego wypoczynku i zachowania szczególnej ostrożności w niektórych sytuacjach.
W programie:
1 lipca 2022 r. – Jestem bezpieczny podczas wakacji
- Bezpieczne dzieciaki – wprowadzenie do tematu.
- Bezpieczna zabawa na podwórku – ustalenie zasad bezpiecznych zabaw.
- Bezpieczeństwo nad wodą, w górach, na wsi i w mieście – omówienie ilustracji.
- Jestem bezpieczny na drodze – przypomnienie zasad bezpiecznego i kulturalnego uczestnictwa w ruchu drogowym.
- Wakacyjne abc… – swobodne wypowiedzi dotyczące zabaw i zachowań sprzyjających bezpieczeństwu dzieci.
- Bezpieczne wakacje – burza mózgów – rozmowa z dziećmi.
- Razem z latem – nauka piosenki.
TYDZIEŃ I (od 4 do 8 lipca) – Podróż w czasie
Świat kiedyś był zupełnie inny niż dzisiejszy, a przez to niezwykle interesujący… Poprzez różnorodne formy aktywności postaramy się przybliżyć Tygryskom fascynujący czas w dziejach naszej planety. W czasie wspólnej podróży poznamy zarówno dinozaury, starożytny świat Egipcjan, Greków czy Rzymian, jak i czasy rycerzy i księżniczek. Na koniec naszej podróży w czasie przeniesiemy się w przyszłość… A co nas tam czeka? Tajemnice do rozwiązania.
Dzień pierwszy – Z wizytą u dinozaurów
- Prehistoryczna i tajemnicza puszcza – odbijanie liści paproci.
- Roślinożercy i drapieżnicy – zabawa tropiąca.
- Dino Dinozaur – piosenka Baju Baju.
- Praca paleontologa – zabawa badawcza.
- Tworzenie kącika tematycznego o dinozaurach.
Dzień drugi – Starożytny świat
- Egipskie hieroglify – zagadki obrazkowe.
- Miasta dawniej i dziś.
- W podróż wyruszamy – zabawa ruchowa.
- Skąd się wzięły piramidy?
Dzień trzeci – Na zamku Króla
- Legenda o Królu Arturze.
- Dawne zawody.
- Świat bez prądu.
- Zawody rycerskie.
- Strzelanie/rzucanie do celu.
Dzień czwarty – Powrót do przyszłości…
- Konstruowanie wehikułu czasu.
- Wynalazki – wiersz M. Przewoźnika.
- Wehikuł czasu – zabawa muzyczno-ruchowa.
- Budowanie poczucia upływu czasu.
- Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: Co to jest przeszłość, teraźniejszość i przyszłość?
- Co bym wynalazł, gdybym był wynalazcą?
Dzień piąty – Wycieczka do Dinozatorlandu w Zatorze
TYDZIEŃ II (od 11 do 15 lipca) – Bajki i baśnie uczą wartości i dają wszystkim dużo radości
Nie od dziś wiadomo, że bajki nie tylko powinny umilać dzieciom czas, ale także uczyć i pokazywać sytuacje, z którymi mamy do czynienia na co dzień. Dzięki bajkom, dziecko może wczuć się w sytuację głównego bohatera, zobaczyć jak radzi sobie z problemami, przeanalizować jego postępowanie i wyciągnąć wnioski na przyszłość. W tą niezwykłą krainę przeniesiemy się za pomocą czarodziejskiego dywanu. Dzieci będą miały możliwość przypomnienia/poznania, najpiękniejszych bajek i baśni, m.in.: Trzy świnki, Jaś i Małgosia, Królewna Śnieżka, Czerwony Kapturek. Każda z nich, będzie inspiracją do poruszenia ważnych tematów, związanych m. in. z wartościami, bezpieczeństwem czy uczuciami… Zapraszamy!
Dzień pierwszy – Przygoda Czerwonego Kapturka
- Czerwony Kapturek – oglądanie teatrzyku kukiełkowego.
- Koszyk Czerwonego Kapturka – zabawa dydaktyczna.
- Spotkanie z wilkiem – zabawa ruchowo-naśladowcza.
- Poczęstunek u babci – zajęcia kulinarne.
Dzień drugi – Wilk i trzy świnki
- Trzy małe świnki – zapoznanie dzieci z treścią bajki.
- Historyjka obrazkowa.
- Uwaga wilk! – zabawa orientacyjno-porządkowa.
- Zapoznanie z wartością pracowitość.
Dzień trzeci – Razem z Jasiem i Małgosią
- Słuchanie bajki opowiadanej przez nauczyciela pt. „Jaś i Małgosia” przy ilustracjach.
- Rozmowa na temat dobrego i złego zachowania się dzieci – naśladowanie ich min.
- Jaś i Małgosia zbierają grzyby – zabawa muzyczno-ruchowa.
- Baba Jaga na miotle – zabawa ruchowa.
- Domek z piernika – zabawa plastyczna.
Dzień czwarty – Krasnoludki są na świecie
- Czy na świecie są krasnoludki? – dzielenie się wiadomościami.
- O krasnoludkach i sierotce Marysi – słuchanie fragmentu baśni.
- Oglądanie ilustracji przedstawiających różne krasnoludki.
- Dokończ rysować krasnoludka – ćwiczenie graficzne.
- My jesteśmy krasnoludki – zabawa ruchowo-naśladowcza.
Dzień piąty – Wycieczka do SunParku w Krzeszowicach
TYDZIEŃ III (od 18 do 22 lipca) – Wakacje na Dzikim Zachodzie
Otaczający nas świat odznacza się bogactwem kultur i krajobrazów. Wakacje spędzone z Tygryskami pozwolą poznać te najciekawsze i to bez konieczności opuszczania przedszkola! Wspólnie z tajemniczym Podróżnikiem wybierzemy się na Dziki Zachód. Spędzimy dzień z kowbojami. Odwiedzimy również Indian i wykonamy indiańskie pióropusze. Nie może nas zabraknąć w okolicznej wiosce indiańskiej, gdzie wybierzemy się na wycieczkę…
Dzień pierwszy – Kowbojska przygoda, czyli zdobywanie gwiazdek szeryfa
- Na powitanie – zabawa powitalna.
- Ubieranie cowboy’a.
- Gwiazda szeryfa – zabawa sprawnościowa.
- Galop – improwizacja ruchowa do muzyki klasycznej.
- Siodłanie konia- zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo- ruchową.
- Rzucaj do celu – zabawa sprawnościowa.
- Cowboy – zabawa plastyczna.
Dzień drugi – Co Indianom w duszy grało?
- Malowanie twarzy.
- Powitanie HOUK! – taniec z okrzykami indiańskimi.
- Tajemnicza wyprawa – opowiadanie ruchowe.
- Gili – Gili – zabawa muzyczna.
- Zdobywanie sprawności.
- Indiański pióropusz – zabawa plastyczna.
Dzień trzeci – Poszukiwacze złota
- Szukamy skarbów – poszukiwanie ukrytych przedmiotów.
- Butelka ze skarbem – przepis na pyszną lemoniadę.
- Zabawy z lassem.
- Płukanie złota – zabawa na czas.
- Złoto w sianie – zabawa sprawnościowa.
Dzień czwarty – Zabawa na Dzikim Zachodzie
- Przysięga kowbojska – dzieci w strojach kowbojów składają przysięgę.
- Country – nauka tańca.
- Kowbojski pojedynek – zabawa sprawnościowa.
- Galopem przez prerię – zabawa muzyczna.
- Przeciąganie liny – zabawa sprawnościowa.
- Kowbojska fotobudka – pamiątkowe zdjęcia.
Dzień piąty – Wycieczka do Wioski Indiańskiej w Zalesiu
TYDZIEŃ IV (od 25 do 29 lipca) – Artystyczny tydzień – malujemy, śpiewamy i tańczymy
Artystyczny tydzień u Tygrysków? Będziemy malować, śpiewać i tańczyć…To będzie rozśpiewane i roztańczone przedszkole J Dzieci będą poznawać nowe techniki malarskie, nowe kroki i choreografie. SIŁA! MOC! ENERGIA! TO MY! JESTEŚMY INNI NIŻ WSZYSCY! NASZE ZAJĘCIA SĄ WYJĄTKOWE! NIE JESTEŚMY MONOTONNI!
Dzień pierwszy – Kolorowy świat
- Mam taki kolor – zabawa na powitanie.
- Bajka o Białej Krainie i Czarnoksiężniku Koloruchu – słuchanie bajki.
- Dzieci do domu – zabawa orientacyjno-porządkowa.
- Mieszamy kolory – zabawa plastyczna.
Dzień drugi – Mały da Vinci
- Kreatywne malowanie – poznanie różnych technik malarskich.
- Leonardo da Vinci – przybliżenie postaci L. da Vinci.
- Znane obrazy – wystawa wybranych obrazów.
- Nasze arcydzieła – praca plastyczna wybraną techniką.
- Malowanie na folii spożywczej.
Dzień trzeci – Roztańczone lato
- Burza mózgów: Co to jest taniec? Co jest nam do niego potrzebne?
- Zwiedzamy Świat tanecznym krokiem – prezentacja multimedialna.
- Roztańczone pary – zabawa matematyczna połączona z elementem ruchowo-tanecznym.
- Just dance kids – zabawy taneczne.
- Nauka wybranego układu tanecznego.
Dzień czwarty – Śpiewać każdy może
- Muzyka wokół nas – swobodna rozmowa na temat muzyki.
- Jakie dźwięki wydaje nasze ciało? – burza mózgów.
- Smutno-wesoło – zabawa muzyczno-rytmiczna.
- Nauka wybranej piosenki.
- Jaka to melodia – konkurs.
Dzień piąty – Mała orkiestra
- Dźwiękowe zagadki.
- Co to jest orkiestra? – Omówienie ilustracji.
- Kim jest dyrygent? – Burza mózgów.
- Jestem muzykantem – zabawa przy piosence popularnej.
- A teraz gramy! – zabawa muzyczna z wykorzystaniem przedszkolnych instrumentów.
TYDZIEŃ V (od 1 do 5 sierpnia) – Wybrać zawód trudna sprawa – dla nas jeszcze to zabawa
W tym tygodniu porozmawiamy o zawodach. Wybór zawodu jest ważną decyzją w życiu człowieka, gdyż dotyczy jego przyszłości. Dzieci często bawią się w policjanta, strażaka, lekarza, fryzjerkę, nie zdając sobie sprawy, że przez zabawę przygotowują się do wyboru zawodu. Przyglądają się też zawodom wykonywanym przez dorosłych. Porozmawiamy z dziećmi także o innych znanych i potrzebnych zawodach. Część z nich może uda nam się zobaczyć osobiście J Gry i zabawy dydaktyczne pozwolą naszym maluchom w twórczy sposób poszerzyć swoją dotychczasową wiedzę. Ciekawi jesteśmy czy Wy już wiecie kim chcielibyście zostać w przyszłości? Może w przygotowanych przez nas zadaniach znajdziecie zawód, który Wam się spodoba?
Dzień pierwszy – Czym zajmuje się lekarz/ratownik?
- Chory kotek – wiersz W. Grodzieńskiej.
- Kiedy należy pójść do lekarza? Kiedy wezwać pogotowie? – rozmowa kierowana.
- Spacer dla zdrowia – zabawa ruchowa.
- Co znajduje się w gabinecie lekarskim? – zabawa dydaktyczna.
- Zagadki – rozwiązywanie zagadek.
Dzień drugi – Kogo spotkamy w kuchni?
- Zagadki słuchowe.
- Owoce i warzywa – zabawa dydaktyczna.
- Warzywa do garnka – zabawa ruchowa.
- Łyżka i widelec – inscenizacja wiersza T. Śliwiaka.
- Gotujemy zupkę – zabawa naśladowcza.
- Zdrowy posiłek – zajęcia kulinarne.
Dzień trzeci – Z wizytą u strażaków!
- Strażak – zabawa dydaktyczna.
- Kiedy wzywamy straż pożarną? – rozmowa kierowana.
- Strażak – zabawa muzyczna.
- Spotkanie ze strażakami.
- Oglądanie wozu i sprzętu strażackiego.
- Podziękowanie za spotkanie.
Dzień czwarty – Poznajemy pracę fryzjera
- Co robią różni ludzie – masażyk.
- Fryzura na cebulę – nauka piosenki.
- Fryzjerski tydzień – wiersz J. Kulmowej.
- Kącik fryzjerski – zabawa naśladowcza.
- Czeszemy włosy – zabawa ruchowo-naśladowcza.
- U fryzjera – praca zbiorowa.
Dzień piąty – Policjant – kto to taki?
- Policjant kieruje ruchem drogowym – zabawa ruchowa.
- Powitanie zaproszonych gości.
- Prezentacja krótkiego programu artystycznego.
- Rozmowa policjantów z dziećmi.
- Pokaz wozu policyjnego.
- Podziękowanie gościom za przybycie.
- Pamiątkowe zdjęcie.
Tydzień VI (od 8 do 12 sierpnia) – Podróż do tajemniczej krainy owadów
Tym razem zabierzemy Was w podróż po bardzo ciekawej części przyrody – krainie owadów. Na co dzień zdarza się, że nie zauważamy tych małych mieszkańców planety. Bywa tak, że któregoś z nich nadepniemy. Z kolei czasami też na placu zabaw gościmy biedronkę, mrówkę czy pajączka. Pamiętacie jakie wykazywaliście wtedy zainteresowanie? Podpatrywaliście gdzie drepczą i co robią? Owady są bardzo pożyteczne i ważne w funkcjonowaniu całego świata przyrody. Potrafią pomagać człowiekowi, ale i dokuczać swoją obecnością. Zwierzęta też czasami żyją z nimi w przyjaźni, a czasami nie za bardzo się lubią. Są też rośliny, które bardzo interesują się owadami. Powód jest prosty są one dla nich pokarmem. Nie wszystkie owady są piękne i okazałe. Niektóre potrafią napawać nas lękiem. Na pewno trzeba na nie uważać ale i szanować. Cała rodzina owadów jest różnorodna i ciekawa. Czekają na Was kolejne zabawy ruchowe, filmiki i propozycje ćwiczeń. Do dzieła!
Dzień pierwszy – Gdzie mieszkają owady?
- Wesoła powitanka – zabawa na powitanie.
- Przywitanie na łące – zabawa ruchowa.
- Spotkanie na łące – słuchanie opowiadania.
- Zagadki – prezentacja portretów owadów, analiza wyglądu wybranych owadów, wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania.
- Lot trzmiela – zabawa przy muzyce.
Dzień drugi – Cztery kolorowe motyle
- Cztery motylki – opowiadanie W. Badalskiej.
- Motyle – liczenie motyli i określanie ich liczby za pomocą liczebnika porządkowego.
- Taniec motyli – zabawa ruchowa.
- Motyl – zabawa plastyczna.
Dzień trzeci – Do biedronki przyszedł żuk
- Żuk i biedronka – wiersz J. Brzechwy.
- Motylki – zabawa ruchowo-naśladowcza.
- Liczenie elementów na tablicy.
- Owady – zabawa ruchowa z elementami dźwiękonaśladowczymi.
- Biedronka – zabawa plastyczna.
Dzień czwarty – Co w trawie piszczy?
- Na łące – ćwiczenia artykulacyjne.
- Co ukryło się w trawie? – zabawa tropiąca.
- Łąka – ćwiczenia oddechowe przy zabawie naśladowczej.
- Zagadki z łąki – rozwiązywanie zagadek.
- Kolorowa łąka – malowanie w plenerze.
Dzień piąty – Wycieczka do Nadwiślańskiego Parku Etnograficznego w Wygiełzowie
TYDZIEŃ VII (od 16 do 19 sierpnia) – Od ziarenka do bochenka
Od ziarenka do bochenka – czyli Tygryski uczą się skąd bierze się chleb. W tym tygodniu dzieci będą miały wielką ochotę na… pyszny świeżutki chlebuś! Ale jak i z czego go wyczarować? Oto jest pytanie! Tygryski jednak nie poddadzą się i postanowią zbadać ten temat bardzo dokładnie. Zaczniemy od poznania różnych rodzajów zbóż: pszenicy, żyta, jęczmienia i owsa. Będziemy oglądać korzenie, łodygi, kłosy i wiechy zbóż. To będzie początek naszej niezwykłej historii…
Dzień pierwszy – Jak powstaje chleb?
- Pieczywo – oglądanie i omawianie wyglądu kilku rodzajów pieczywa. Degustacja.
- Chleb i żyto – opowiadanie Cz. Janczarskiego.
- Jak powstaje chleb? – historyjka obrazkowa.
- Pieczemy chleb – zabawa ruchowa.
- Od ziarenka do bochenka – film edukacyjny.
Dzień drugi – Kim jest piekarz?
- Mało nas – zabawa popularna.
- Świat w piżamie – kto pracuje nocą?
- W piekarni – film edukacyjny.
- Pieczemy chleb – opowiadanie E. Stadmuller.
- Zdrowe kanapki – przygotowanie drugiego śniadania/podwieczorku.
Dzień trzeci – Z obwarzankiem po Krakowie
- Kraków w naszej sali – nawiązanie do wycieczki tematycznej.
- Smok Wawelski – przypomnienie legendy o smoku.
- Pociąg głoskowy – zabawa dydaktyczna.
- Krakowski hejnał – zagadka muzyczna.
- Krakowiaczek – nauka kroków tanecznych.
Dzień czwarty – Wycieczka do Muzeum Obwarzanka w Krakowie
TYDZIEŃ VIII (od 22 do 26 sierpnia) – Świat pod naszymi stopami – bogactwa naturalne Ziemi
To już ostatni tydzień wakacji z Tygryskami. Dwa miesiące minęły jak jeden dzień. Tym razem będziemy zgłębiać tajemnice Ziemi. Przeniesiemy się w wyobraźni do czasów, gdy wśród ogromnych drzew biegały dinozaury, dzieci będą miały okazję poznać historię powstawania węgla i soli. Sprawdzimy, czy wybrane minerały rozpuszczają się w wodzie. Porównamy ich wygląd. Będziemy podziwiać kamienie i piasek. Prawdziwe unikaty znajdziemy w Muzeum Agatów w Rudnie. To tam wybierzemy się na ostatnią wycieczkę. Będziemy lepić z gliny, szukać agatów, i odpoczywać na świeżym powietrzu… Wakacje mogłyby trwać wiecznie…
Dzień pierwszy – Skarby tej Ziemi
- Nasza Ziemia – wiersz E. Stadtmuller.
- Ziemia – zapoznanie z globusem.
- Ziemia to wyspa zielona – nauka piosenki.
- Skarby Ziemi – oglądanie filmu.
- Planeta Ziemia – magiczny eksperyment z mlekiem.
- Poszukiwacze skarbów – zabawa tropiąca.
Dzień drugi – Czarne skarby ziemi
- Węgiel – zagadka.
- Węgiel – opowiadanie S. Kraszewskiego.
- Oglądanie bryłek węgla.
- Jedziemy na Śląsk – zabawa ruchowa.
- Kim jest górnik? – przedstawienie postaci górnika.
Dzień trzeci – Białe skarby Ziemi
- Rozpuszczanie soli w wodzie – doświadczenie przyrodnicze.
- Co się zmieniło? – obserwacja zmian.
- Solny ambaras – wiersz M. Oleksy-Zborowskiej.
- Wszystko o soli – prezentacja soli.
- Kolorowe kryształy – zabawa badawcza.
Dzień czwarty – Z kamienia na kamień
- Kamień – Co chcemy wiedzieć o kamieniach?
- Najpiękniejsze kamienie świata – prezentacja multimedialna.
- Przekrój Ziemi – zapoznanie z budową geologiczną ziemi. Wykonanie przekroju Ziemi.
- Co jest cięższe? – zabawa matematyczna.
- Z kamienia na kamień – zabawa ruchowa.
- Kamienne kręgle – zabawa z kamieniami.
- Kamienne stworki – malowanie kamieni, tworzenie magicznego stworka.
Dzień piąty – Wycieczka do Muzeum Agatów w Rudnie/Zamkowa Zagroda/Zamek
W ramach zajęć odbywają się zajęcia z języka angielskiego, muzykoterapia, logorytmika, bajkoterapia, zajęcia kulinarne oraz sensoryczne.
Aktualny cennik:
Pobyt tygodniowy – 300 zł + wyżywienie
Pobyt miesięczny – 750 zł + wyżywienie
Organizator zajęć zastrzega sobie prawo do zmiany kolejności lub tematyki.
—> więcej informacji pod numerem telefonu 695 81 83 18 🙂