Wakacje z Tygryskami

 Uwaga!  Uwaga!

W każde wakacje proponujemy Wakacje z Tygryskami.
Zapraszamy dzieci w wieku od 2,5 roku (spoza naszych przedszkoli)
.

Oferujemy abonamenty:  tygodniowy, dwutygodniowy, miesięczny lub możliwość uczestniczenia w wybranych dniach i imprezach.

 

lato-wakacje-2012

WAKACJE Z TYGRYSKAMI 2022

Wakacje – czas oczekiwany zarówno przez dzieci, jak i dorosłych. Jednak bez znajomości podstawowych zasad bezpieczeństwa nie zawsze kończą się szczęśliwie. By ustrzec naszych przedszkolaków przed wszelkimi niebezpieczeństwami, przygotowane zostały zajęcia, których celem jest wprowadzenie dzieci w beztroski czas wakacji z uniknięciem wszelkich niebezpieczeństw. Zajęcia te mają za zadanie przygotować dzieci do bezpiecznego wypoczynku i zachowania szczególnej ostrożności w niektórych sytuacjach.

W programie:

1 lipca 2022 r.  – Jestem bezpieczny podczas wakacji

  • Bezpieczne dzieciaki – wprowadzenie do tematu.
  • Bezpieczna zabawa na podwórku – ustalenie zasad bezpiecznych zabaw.
  • Bezpieczeństwo nad wodą, w górach, na wsi i w mieście – omówienie ilustracji.
  • Jestem bezpieczny na drodze – przypomnienie zasad bezpiecznego i kulturalnego uczestnictwa w ruchu drogowym.
  • Wakacyjne abc… – swobodne wypowiedzi dotyczące zabaw i zachowań sprzyjających bezpieczeństwu dzieci.
  • Bezpieczne wakacje – burza mózgów – rozmowa z dziećmi.
  • Razem z latem – nauka piosenki.

TYDZIEŃ I (od 4 do 8 lipca) – Podróż w czasie     

             Świat kiedyś był zupełnie inny niż dzisiejszy, a przez to niezwykle interesujący… Poprzez różnorodne formy aktywności postaramy się przybliżyć Tygryskom  fascynujący czas w dziejach  naszej planety. W czasie wspólnej podróży poznamy zarówno dinozaury, starożytny świat Egipcjan, Greków czy Rzymian,  jak i czasy rycerzy i księżniczek. Na koniec naszej podróży w czasie przeniesiemy się w przyszłość… A co nas tam czeka? Tajemnice do rozwiązania.                 

Dzień pierwszy – Z wizytą u dinozaurów

  • Prehistoryczna i tajemnicza puszcza – odbijanie liści paproci.
  • Roślinożercy i drapieżnicy – zabawa tropiąca.
  • Dino Dinozaur – piosenka Baju Baju.
  • Praca paleontologa – zabawa badawcza.
  • Tworzenie kącika tematycznego o dinozaurach.

Dzień drugi – Starożytny świat

  • Egipskie hieroglify – zagadki obrazkowe.
  • Miasta dawniej i dziś.
  • W podróż wyruszamy – zabawa ruchowa.
  • Skąd się wzięły piramidy?

Dzień trzeci – Na zamku Króla

  • Legenda o Królu Arturze.
  • Dawne zawody.
  • Świat bez prądu.
  • Zawody rycerskie.
  • Strzelanie/rzucanie do celu.

Dzień czwarty – Powrót do przyszłości…

  • Konstruowanie wehikułu czasu.
  • Wynalazki – wiersz M. Przewoźnika.
  • Wehikuł czasu – zabawa muzyczno-ruchowa.
  • Budowanie poczucia upływu czasu.
  • Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: Co to jest przeszłość, teraźniejszość i przyszłość?
  • Co bym wynalazł, gdybym był wynalazcą?

Dzień piąty – Wycieczka do Dinozatorlandu w Zatorze

 

TYDZIEŃ II (od 11 do 15 lipca) Bajki i baśnie uczą wartości i dają wszystkim dużo radości
Nie od dziś wiadomo, że bajki nie tylko powinny umilać dzieciom czas, ale także uczyć i pokazywać sytuacje, z którymi mamy do czynienia na co dzień. Dzięki bajkom, dziecko może wczuć się  w sytuację głównego bohatera, zobaczyć jak radzi sobie z problemami, przeanalizować jego postępowanie i wyciągnąć wnioski na przyszłość. W tą niezwykłą krainę przeniesiemy się za pomocą czarodziejskiego dywanu. Dzieci będą miały możliwość przypomnienia/poznania, najpiękniejszych bajek i baśni, m.in.: Trzy świnki, Jaś i Małgosia, Królewna Śnieżka, Czerwony Kapturek. Każda z nich, będzie inspiracją do poruszenia ważnych tematów, związanych m. in. z wartościami, bezpieczeństwem czy uczuciami… Zapraszamy!

Dzień pierwszy – Przygoda Czerwonego Kapturka

  • Czerwony Kapturek – oglądanie teatrzyku kukiełkowego.
  • Koszyk Czerwonego Kapturka – zabawa dydaktyczna.
  • Spotkanie z wilkiem – zabawa ruchowo-naśladowcza.
  • Poczęstunek u babci – zajęcia kulinarne.

Dzień drugi – Wilk i trzy świnki

  • Trzy małe świnki – zapoznanie dzieci z treścią bajki.
  • Historyjka obrazkowa.
  • Uwaga wilk! – zabawa orientacyjno-porządkowa.
  • Zapoznanie z wartością pracowitość.

Dzień trzeci  – Razem z Jasiem i Małgosią  

  • Słuchanie bajki opowiadanej przez nauczyciela pt. „Jaś i Małgosia” przy ilustracjach.
  • Rozmowa na temat dobrego i złego zachowania się dzieci – naśladowanie ich min.
  • Jaś i Małgosia zbierają grzyby – zabawa muzyczno-ruchowa.
  • Baba Jaga na miotle – zabawa ruchowa.
  • Domek z piernika – zabawa plastyczna.

Dzień czwarty – Krasnoludki są na świecie

  • Czy na świecie są krasnoludki? – dzielenie się wiadomościami.
  • O krasnoludkach i sierotce Marysi – słuchanie fragmentu baśni.
  • Oglądanie ilustracji przedstawiających różne krasnoludki.
  • Dokończ rysować krasnoludka – ćwiczenie graficzne.
  • My jesteśmy krasnoludki – zabawa ruchowo-naśladowcza.

Dzień piąty – Wycieczka do SunParku w Krzeszowicach

 

TYDZIEŃ III (od 18 do 22 lipca) – Wakacje na Dzikim Zachodzie

Otaczający nas świat odznacza się bogactwem kultur i krajobrazów. Wakacje spędzone z Tygryskami pozwolą poznać te najciekawsze i to bez konieczności opuszczania przedszkola! Wspólnie z tajemniczym Podróżnikiem wybierzemy się na Dziki Zachód. Spędzimy dzień z kowbojami. Odwiedzimy również Indian i wykonamy indiańskie pióropusze. Nie może nas zabraknąć w okolicznej wiosce indiańskiej, gdzie wybierzemy się na wycieczkę…

Dzień pierwszy – Kowbojska przygoda, czyli zdobywanie gwiazdek szeryfa

  • Na powitanie – zabawa powitalna.
  • Ubieranie cowboy’a.
  • Gwiazda szeryfa – zabawa sprawnościowa.
  • Galop – improwizacja ruchowa do muzyki klasycznej.
  • Siodłanie konia- zabawa rozwijająca koordynację wzrokowo- ruchową.
  • Rzucaj do celu – zabawa sprawnościowa.
  • Cowboy – zabawa plastyczna.

Dzień drugi – Co Indianom w duszy grało?

  • Malowanie twarzy.
  • Powitanie HOUK! – taniec z okrzykami indiańskimi.
  • Tajemnicza wyprawa – opowiadanie ruchowe.
  • Gili – Gili – zabawa muzyczna.
  • Zdobywanie sprawności.
  • Indiański pióropusz – zabawa plastyczna.

Dzień trzeci  – Poszukiwacze złota

  • Szukamy skarbów – poszukiwanie ukrytych przedmiotów.
  • Butelka ze skarbem – przepis na pyszną lemoniadę.
  • Zabawy z lassem.
  • Płukanie złota – zabawa na czas.
  • Złoto w sianie – zabawa sprawnościowa.

Dzień czwarty – Zabawa na Dzikim Zachodzie

  • Przysięga kowbojska – dzieci w strojach kowbojów składają przysięgę.
  • Country – nauka tańca.
  • Kowbojski pojedynek – zabawa sprawnościowa.
  • Galopem przez prerię – zabawa muzyczna.
  • Przeciąganie liny – zabawa sprawnościowa.
  • Kowbojska fotobudka – pamiątkowe zdjęcia.

Dzień piąty – Wycieczka do Wioski Indiańskiej w Zalesiu

TYDZIEŃ IV (od 25 do 29 lipca) – Artystyczny tydzień – malujemy, śpiewamy i tańczymy
Artystyczny tydzień u Tygrysków? Będziemy malować, śpiewać i tańczyć…To będzie rozśpiewane i roztańczone przedszkole
J Dzieci będą poznawać nowe techniki malarskie, nowe kroki i choreografie. SIŁA! MOC! ENERGIA! TO MY! JESTEŚMY INNI NIŻ WSZYSCY! NASZE ZAJĘCIA SĄ WYJĄTKOWE! NIE JESTEŚMY MONOTONNI!

Dzień pierwszy – Kolorowy świat

  • Mam taki kolor – zabawa na powitanie.
  • Bajka o Białej Krainie i Czarnoksiężniku Koloruchu – słuchanie bajki.
  • Dzieci do domu – zabawa orientacyjno-porządkowa.
  • Mieszamy kolory – zabawa plastyczna.

Dzień drugi – Mały da Vinci

  • Kreatywne malowanie – poznanie różnych technik malarskich.
  • Leonardo da Vinci – przybliżenie postaci L. da Vinci.
  • Znane obrazy – wystawa wybranych obrazów.
  • Nasze arcydzieła – praca plastyczna wybraną techniką.
  • Malowanie na folii spożywczej.

Dzień trzeci  – Roztańczone lato

  • Burza mózgów: Co to jest taniec? Co jest nam do niego potrzebne?
  • Zwiedzamy Świat tanecznym krokiem – prezentacja multimedialna.
  • Roztańczone pary – zabawa matematyczna połączona z elementem ruchowo-tanecznym.
  • Just dance kids – zabawy taneczne.
  • Nauka wybranego układu tanecznego.

Dzień czwarty – Śpiewać każdy może

  • Muzyka wokół nas – swobodna rozmowa na temat muzyki.
  • Jakie dźwięki wydaje nasze ciało? – burza mózgów.
  • Smutno-wesoło – zabawa muzyczno-rytmiczna.
  • Nauka wybranej piosenki.
  • Jaka to melodia – konkurs.

Dzień piąty – Mała orkiestra

  • Dźwiękowe zagadki.
  • Co to jest orkiestra? – Omówienie ilustracji.
  • Kim jest dyrygent? – Burza mózgów.
  • Jestem muzykantem – zabawa przy piosence popularnej.
  • A teraz gramy! – zabawa muzyczna z wykorzystaniem przedszkolnych instrumentów.

TYDZIEŃ V (od 1 do 5 sierpnia) – Wybrać zawód trudna sprawa – dla nas jeszcze to zabawa

W tym tygodniu porozmawiamy o zawodach. Wybór zawodu jest ważną decyzją w życiu człowieka, gdyż dotyczy jego przyszłości. Dzieci często bawią się w policjanta, strażaka, lekarza, fryzjerkę, nie zdając sobie sprawy, że przez zabawę przygotowują się do wyboru zawodu. Przyglądają się też zawodom wykonywanym przez dorosłych. Porozmawiamy z dziećmi także o innych znanych i potrzebnych zawodach. Część z nich może uda nam się zobaczyć osobiście J Gry i zabawy dydaktyczne pozwolą naszym maluchom w twórczy sposób poszerzyć swoją dotychczasową wiedzę. Ciekawi jesteśmy czy Wy już wiecie kim chcielibyście zostać w przyszłości? Może w przygotowanych przez nas zadaniach znajdziecie zawód, który Wam się spodoba?

Dzień pierwszy – Czym zajmuje się lekarz/ratownik?

  • Chory kotek – wiersz W. Grodzieńskiej.
  • Kiedy należy pójść do lekarza? Kiedy wezwać pogotowie? – rozmowa kierowana.
  • Spacer dla zdrowia – zabawa ruchowa.
  • Co znajduje się w gabinecie lekarskim? – zabawa dydaktyczna.
  • Zagadki – rozwiązywanie zagadek.

Dzień drugi – Kogo spotkamy w kuchni?

  • Zagadki słuchowe.
  • Owoce i warzywa – zabawa dydaktyczna.
  • Warzywa do garnka – zabawa ruchowa.
  • Łyżka i widelec – inscenizacja wiersza T. Śliwiaka.
  • Gotujemy zupkę – zabawa naśladowcza.
  • Zdrowy posiłek – zajęcia kulinarne.

Dzień trzeci  – Z wizytą u strażaków!

  • Strażak – zabawa dydaktyczna.
  • Kiedy wzywamy straż pożarną? – rozmowa kierowana.
  • Strażak – zabawa muzyczna.
  • Spotkanie ze strażakami.
  • Oglądanie wozu i sprzętu strażackiego.
  • Podziękowanie za spotkanie.

Dzień czwarty – Poznajemy pracę fryzjera

  • Co robią różni ludzie – masażyk.
  • Fryzura na cebulę – nauka piosenki.
  • Fryzjerski tydzień – wiersz J. Kulmowej.
  • Kącik fryzjerski – zabawa naśladowcza.
  • Czeszemy włosy – zabawa ruchowo-naśladowcza.
  • U fryzjera – praca zbiorowa.

Dzień piąty – Policjant – kto to taki?

  • Policjant kieruje ruchem drogowym – zabawa ruchowa.
  • Powitanie zaproszonych gości.
  • Prezentacja krótkiego programu artystycznego.
  • Rozmowa policjantów z dziećmi.
  • Pokaz wozu policyjnego.
  • Podziękowanie gościom za przybycie.
  • Pamiątkowe zdjęcie.

 

Tydzień VI (od 8 do 12 sierpnia) – Podróż do tajemniczej krainy owadów

Tym razem zabierzemy Was w podróż po bardzo ciekawej części przyrody – krainie owadów. Na co dzień zdarza się, że nie zauważamy tych małych mieszkańców planety. Bywa tak, że któregoś z nich nadepniemy. Z kolei czasami też na placu zabaw gościmy biedronkę, mrówkę czy pajączka. Pamiętacie jakie wykazywaliście wtedy zainteresowanie? Podpatrywaliście gdzie drepczą i co robią? Owady są bardzo pożyteczne i ważne w funkcjonowaniu całego świata przyrody. Potrafią pomagać człowiekowi,  ale i dokuczać swoją obecnością. Zwierzęta też czasami żyją z nimi w przyjaźni, a czasami nie za bardzo się lubią. Są też rośliny, które bardzo interesują się owadami. Powód jest prosty są one dla nich pokarmem. Nie wszystkie owady są piękne i okazałe. Niektóre potrafią napawać nas lękiem. Na pewno trzeba na nie uważać ale i szanować. Cała rodzina owadów jest różnorodna i ciekawa. Czekają na Was kolejne zabawy ruchowe, filmiki i propozycje ćwiczeń. Do dzieła!

Dzień pierwszy – Gdzie mieszkają owady?

  • Wesoła powitanka – zabawa na powitanie.
  • Przywitanie na łące – zabawa ruchowa.
  • Spotkanie na łące – słuchanie opowiadania.
  • Zagadki – prezentacja portretów owadów, analiza wyglądu wybranych owadów, wprowadzenie wyrazów do globalnego czytania.
  • Lot trzmiela – zabawa przy muzyce.

Dzień drugi – Cztery kolorowe motyle

  • Cztery motylki – opowiadanie W. Badalskiej.
  • Motyle – liczenie motyli i określanie ich liczby za pomocą liczebnika porządkowego.
  • Taniec motyli – zabawa ruchowa.
  • Motyl – zabawa plastyczna.

Dzień trzeci – Do biedronki przyszedł żuk

  • Żuk i biedronka – wiersz J. Brzechwy.
  • Motylki – zabawa ruchowo-naśladowcza.
  • Liczenie elementów na tablicy.
  • Owady – zabawa ruchowa z elementami dźwiękonaśladowczymi.
  • Biedronka – zabawa plastyczna.

Dzień czwarty – Co w trawie piszczy?

  • Na łące – ćwiczenia artykulacyjne.
  • Co ukryło się w trawie? – zabawa tropiąca.
  • Łąka – ćwiczenia oddechowe przy zabawie naśladowczej.
  • Zagadki z łąki – rozwiązywanie zagadek.
  • Kolorowa łąka – malowanie w plenerze.

Dzień piąty – Wycieczka do Nadwiślańskiego Parku Etnograficznego w Wygiełzowie

TYDZIEŃ VII (od 16 do 19 sierpnia) – Od ziarenka do bochenka
            Od ziarenka do bochenka – czyli Tygryski uczą się skąd bierze się chleb. W tym tygodniu dzieci będą miały wielką ochotę na… pyszny świeżutki chlebuś! Ale jak i z czego go wyczarować? Oto jest pytanie! Tygryski jednak nie poddadzą się i postanowią zbadać ten temat bardzo dokładnie. Zaczniemy od poznania różnych rodzajów zbóż: pszenicy, żyta, jęczmienia i owsa. Będziemy oglądać korzenie, łodygi, kłosy i wiechy zbóż. To będzie początek naszej niezwykłej historii…

Dzień pierwszy – Jak powstaje chleb?

  • Pieczywo – oglądanie i omawianie wyglądu kilku rodzajów pieczywa. Degustacja.
  • Chleb i żyto – opowiadanie Cz. Janczarskiego.
  • Jak powstaje chleb? – historyjka obrazkowa.
  • Pieczemy chleb – zabawa ruchowa.
  • Od ziarenka do bochenka – film edukacyjny.

Dzień drugi – Kim jest piekarz?

  • Mało nas – zabawa popularna.
  • Świat w piżamie – kto pracuje nocą?
  • W piekarni – film edukacyjny.
  • Pieczemy chleb – opowiadanie E. Stadmuller.
  • Zdrowe kanapki – przygotowanie drugiego śniadania/podwieczorku.

Dzień trzeci – Z obwarzankiem po Krakowie

  • Kraków w naszej sali – nawiązanie do wycieczki tematycznej.
  • Smok Wawelski – przypomnienie legendy o smoku.
  • Pociąg głoskowy – zabawa dydaktyczna.
  • Krakowski hejnał – zagadka muzyczna.
  • Krakowiaczek – nauka kroków tanecznych.

Dzień czwarty – Wycieczka do Muzeum Obwarzanka w Krakowie

 

TYDZIEŃ VIII (od 22 do 26 sierpnia)  – Świat pod naszymi stopami – bogactwa naturalne Ziemi

            To już ostatni tydzień wakacji z Tygryskami. Dwa miesiące minęły jak jeden dzień. Tym razem będziemy zgłębiać tajemnice Ziemi. Przeniesiemy się w wyobraźni do czasów, gdy wśród ogromnych drzew biegały dinozaury, dzieci będą miały okazję poznać historię powstawania węgla i soli. Sprawdzimy, czy wybrane minerały rozpuszczają się w wodzie. Porównamy ich wygląd. Będziemy podziwiać kamienie i piasek. Prawdziwe unikaty znajdziemy w Muzeum Agatów w Rudnie. To tam wybierzemy się na ostatnią wycieczkę. Będziemy lepić z gliny, szukać agatów, i odpoczywać na świeżym powietrzu… Wakacje mogłyby trwać wiecznie…

Dzień pierwszy – Skarby tej Ziemi

  • Nasza Ziemia – wiersz E. Stadtmuller.
  • Ziemia – zapoznanie z globusem.
  • Ziemia to wyspa zielona – nauka piosenki.
  • Skarby Ziemi – oglądanie filmu.
  • Planeta Ziemia – magiczny eksperyment z mlekiem.
  • Poszukiwacze skarbów – zabawa tropiąca.

Dzień drugi – Czarne skarby ziemi

  • Węgiel – zagadka.
  • Węgiel – opowiadanie S. Kraszewskiego.
  • Oglądanie bryłek węgla.
  • Jedziemy na Śląsk – zabawa ruchowa.
  • Kim jest górnik? – przedstawienie postaci górnika.

Dzień trzeci – Białe skarby Ziemi

  • Rozpuszczanie soli w wodzie – doświadczenie przyrodnicze.
  • Co się zmieniło? – obserwacja zmian.
  • Solny ambaras – wiersz M. Oleksy-Zborowskiej.
  • Wszystko o soli – prezentacja soli.
  • Kolorowe kryształy – zabawa badawcza.

Dzień czwarty – Z kamienia na kamień

  • Kamień – Co chcemy wiedzieć o kamieniach?
  • Najpiękniejsze kamienie świata – prezentacja multimedialna.
  • Przekrój Ziemi – zapoznanie z budową geologiczną ziemi. Wykonanie przekroju Ziemi.
  • Co jest cięższe? – zabawa matematyczna.
  • Z kamienia na kamień – zabawa ruchowa.
  • Kamienne kręgle – zabawa z kamieniami.
  • Kamienne stworki – malowanie kamieni, tworzenie magicznego stworka.

Dzień piąty – Wycieczka do Muzeum Agatów w Rudnie/Zamkowa Zagroda/Zamek

W ramach zajęć odbywają się zajęcia z języka angielskiego, muzykoterapia, logorytmika, bajkoterapia, zajęcia kulinarne oraz sensoryczne.

 

Aktualny cennik:

Pobyt tygodniowy –  300 zł + wyżywienie

Pobyt miesięczny – 750 zł + wyżywienie

 

Organizator zajęć zastrzega sobie prawo do zmiany kolejności  lub tematyki.

—> więcej informacji pod numerem telefonu  695 81 83 18 🙂